lørdag 14. februar 2009

Utstilling

I dag har vi altså vært på utstilling for første gang. Jeg har aldri vært på en utstilling før så visste ikke hva jeg begav meg ut på. Men den som intet våger intet vinner heter det jo:)
Så jeg og Casper troppet opp i Flaktveithallen i dag nyklippet og fin ( Casper altså). Vi var jo første mann ut såklart, og jeg ble selvfølgelig første mann som skulle til individuell bedømming. Hadde egentlig ikke peiling på hvordan man stiller hunden opp osv, men vi gjorde no vårt beste. Casper var iallefall kjempe glad og synes det var stas når dommeren kom bort for å kjenne på han (alltid kjekt med kos). Det endte med at vi fikk blå og følgende kritikk:

Tiltalen jnr av god str. Godt hode og uttrykk,meget bra pigm. korr.bitt
Velansatte ører. God hals og overlinje, noe fremsk. skulder. Bra kryss og
haleføring. Velvinkl bakpart. Bra benstamme og fine poter. God pelsstr.
Godt gemytt og bra presentert.
Synes at kritikken hørtes veldig bra ut jeg, men så har jeg jo ikke greie på det heller:) Han hadde nok gjort det bedre hadde han hatt en "mor" som kunne dette litt bedre. Men no har vi jo lært masse i dag og vet hva vi skal øve på til neste gang. Synes at Casper fortjener at vi prøver igjen. Virket jo som om han syntes det var gøy. Vi var der i et par timer etterpå og han syntes det var kjempe spennende å hilse på masse vofser og få kos av folk vi traff.

Casper i snøen i dag


Hele familien måtte selvsagt være med på utstilling. Her koser Thea med Casper


Casper følger spent med på hva som skjer i ringen:)

Og litt mer snø kos!!




4 kommentarer:

  1. Hei på dere - og tusen takk for oppmøte i dag! Casper var - som vanlig - vidunderlig! Flott bedømming dere har fått! Heier på dere :o) Så bra at dere ble litt for miljøtreningen sin del også - Casper sjarmerte alle på sin vei - han er en gulle gutt :o) Smask og kos fra oss ;o)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for en kjempe koselig sosialiserings-leke-hygge-økt i dag ;o) Alltid kjekt å se deg og Casper gutten! Forresten; du har blitt utfordret ;o) Sjekk bloggen min ;o) Klem klem

    SvarSlett
  3. Hei Casper og matmor!
    Vi er litt sene med å svare, du får unnskylde oss :)
    Veldig fin kritikk! Og så fint klipt han var! Kan Aiyana ha noe med dette å gjøre? :P
    Hvem var dommer tro? Syns godt dere kunne få 1premiering, han er jo så vakker!

    Hilsen Fie, Alphi og andre firbente her i Drøbak :)

    SvarSlett
  4. HURRA HURRA for Casper og cecilie. Grattis med RØD sløyfe og blått for ANDRE PLASS, grattis, grattis... Hilsen storesøster Alphi i Drøbak

    SvarSlett